Monday 22 April 2013

Bulan April memang bulan yang paling

SUCK.


Di sebabkan bulan ini sucks, aku decided untuk berangan dan bermimpi tanpa henti. Best, dapat lari dari reality. Reality aku sangat sucks. Aku tak suka. Benci. Angan-angan aku tak sucks. Best, indah, ringan, happy, senang dan tak wujud. Lacau, almost setiap masa aku berangan. Kerja, satu apa pun tak jadi. Tak habis-habis susahkan mak. Aku nak berubah. Aku nak pindah. Aku nak buat tu. Aku nak buat ni. Banyak benda aku nak buat. Tapi, badan masih terbaring lena di atas katil. Kepala dan badan seakan-akan berpisah walaupun dah terang benderang melekat antara satu sama lain.




Aku dah jemu di panggil sebagai pemalas. Kalau lah family aku boleh dengar semua ini, aku teringin sangat nak cakap yang aku bukan pemalas. Kemurungan yang ada di dalam diri aku yang berpunca daripada mereka dah menyedut semua energy aku. Serious, motherfucker. I'm not lying. 




Everyday routine: Wake-up - pretend I'm OK - Sleep.



Phew, penat berpura-pura. Tapi apa boleh buat. I've got no options. Kalau aku tunjukkan kesedihan di depan mak aku nanti, mak aku pulak yang susah hati. Aku tak mahu begitu. Kalau tunjuk kesedihan kat sini, takpe. Orang tak kesah. Paling teruk pun dorang akan cakap "meraih simpati". Biarlah. Orang yang suka cari kesalahan orang lain ni memang tak senang and happy hidup dia. Macam aku. How I wish I could go back to a time when I could smile and be happy. Angan-angan mat jenin. Jangan harap lah.



Kalau takut dengan kegelapan dan kekalahan, jauhkan diri dari aku yang sememangnya dah lama tiada motivasi. Mintak diri dulu.

No comments:

Post a Comment

Ruangan ini akan menunjukkan samaada awak bijak, atau sebaliknya.