Tuesday 3 March 2015

Happy Birthday Ying

Happy Birthday to me.


On March 2nd I am celebrating my 20th birthday after a very long time. I haven't celebrated my birthday in almost a decade. So how did I celebrate my birthday yesterday? By watching a movie in an almost empty hundred and forty eight seats cinema.


Alone.


Beli cupcake, kemudian balik. Rumah masih kosong. Lepak la aku sensorang sampai orang rumah balik~
Aku terima surat daripada Ying 1(aku tulis semalam). Mungkin sebab hanya Ying 1 dan aku shj yang yang mahu survive. That's why we keep in touch. Ying 3 sedang tidur. Ying 4 ntah ke mana. Ying 5 sedang merajuk. Anne & Oi dah lama menghilangkan diri(lol)
Jangan bimbang. Ying 1 sampai Ying 5 serta Anne dan Oi itu adalah orang yang sama. Iaitu aku.



Sebelum di tiup.



Selepas di tiup.
Harap-harap aku tak takutkan sesiapa yang sedang membaca.
Itu pun kalau ada lah.
Kalau ada.

"Oh, terlupa nak buat wish sebelum tiup lilin!"

I used to hate my birthday sebab dulu aku anggap birthday aku adalah satu peringatan of how alone I am in this planet and also a reminder of how long I've been depressed & sometimes aku rasa aku dilahirkan untuk 'berseronok' dengan depression sampai mampus. But I am now grateful because aku dah terbiasa of being alone and satu-satunya perkara yang aku nak buat masa sekarang adalah bersendirian.


Happy Birthday Ying. You're 20 now. Not 10 anymore. Kau mesti berubah. Banyak benda yang kau kena buang. Salah satunya, yang kat atas ni. Tulis surat kpd diri sendiri, sambut birthday alone. Tak kahwin la kau nanti kalau kau terus macam ni~
Goodluck.

9 comments:

  1. be strong. happy birthday kak.

    ReplyDelete
  2. hehe. tak pyh takot kalau x kawin. hppy birthday ying

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak takut pun. Tapi kesian kat mak, dia nak cucu. Heh.. Thanks Fatyn.

      Delete
  3. xde la ying..u r not alone..mgkin awk prnah dikhianati dl so ssh nk caya kt sape2..msih ramai org yg baik kt dunia ni..live a happy life..

    ReplyDelete

Ruangan ini akan menunjukkan samaada awak bijak, atau sebaliknya.