Saturday 17 May 2014

LIEBSTER AWARD


Pulak. This is my second time join benda yang 'pelik-pelik' kat blog. Last time aku join benda-benda macamni pada november/december tahun 2012. Didn't mean to hurt anyone's feeling. Aku memang gelar pertandingan atau benda-benda yang berkaitan di blog sbg benda yang pelik-pelik because to me, blog tempat orang menulis. Aku seorang yang realistik. Open minded tetapi tidak terlalu open minded.




Masa aku blogwalking, adalah jugak aku tengok bloger-bloger lain meng-update pasal benda ni. Aku tak ambik port sangat. Kadang, tengok pun aku tak. Sebab aku tak tahu apa kebendanya liebster award ni. Bunyi macam campaign special for hijabster only. Dalam kepala otak aku ingat award ni khas only for hijabster just because ayat liebster tu kedengaran seperti hijabster. Seperti yang aku cakap tadi. Aku open-minded tetapi tidak terlalu open-minded.




I nominated by Ain. Thanks anyway. 1st time agak blur jugaklah. Aku nak buat apa ni? Abaikan? Layankan? Then, aku scroll-scroll page dia sampai bawah.. Interesting. Saya suka soalan-soalan yang dikasi. Baiklah, aku join dengan senang hatinya. Sebelum aku mula, izinkan aku untuk menulis rules untuk award ni. Sorry, gaya pertuturan aku memang bunyi mcm buku teks sikit. Sengaja aku nak pakai ayat macam ni. Dah lama sangat aku pakai ayat rojak. Dalam masa yang sama aku biarkan orang lain judge cara aku. Dah jauh sangat aku melencong ni, let's get started.




Rules when being nominated:

i) Mention the person who nominated you with a link to their blog.
ii) Answer all 11 questions asked.
iii) Nominate 11 other bloggers with a smaller follower following but with lots of potential.
iv) Create 11 of your own questions for them to answer.
vi) Notify your nominated.



Q&A.


i)

Q: Agak-agak bila nak berubah? Err . .
A: Bila orang berhenti judging.

ii)

Q: Ada berapa adik-beradik? Siapa yang paling degil. Kembangkan cerita anda.
A: 4. All girls. Siapa yang paling degil? Sudah tentu yang tengah menulis ni. Kembangkan cerita? Baiklah. Tapi jangan marah kalau terlalu kembang, ye? Kitorg semua adik beradik ada 4. All girls. Jarak umur semua beza 5 tahun. I'm the second one. Perangai kitorg semua berbeza. Macam element-element yang wujud kat dunia ni. You got me? Yang 4 elemen tu. Air, api, tanah, angin. And kitorang ada satu element. My eldest sister; 24 years old. As kakak sulung, dia selalu mengalah, rajin, paling rajin I must say, kemas-kemas rumah tu memang kerja dia, bertanggungjawab, bila kitorang gaduh, dia yang tolong redakan, friendly, and everything nice lah. Macam tanah. And me, the second one. Of course, perangai sedikit redup daripada yang pertama. 'Jahat' and slick sikit, tak banyak cakap, bila bercakap, ayat yang dikeluarkan agak berbisa sikit. Lebih suka bersendirian, panas baran bila perlu and tujelah yang I boleh kongsi. Third one, tadi I ada cakap yang I paling degil kan? I tipu. I bukan yang paling degil. Yang ketiga ni paling degil. Fierce, tak banyak cakap jugak. Cuma, this one bercita-cita tinggi and tak mudah untuk dikalahkan. Apa yang dia nak, dia akan dapat. Sedikit kasar tapi bukan tomboy. No one can't stop her, macam api. Last sekali, adik yang keempat. Yang ni rasanya I ada mention pasal dia kat previous entry. Dia ni jenis bubbly, banyak cakap, periang, suka buat orang ketawa. That's it. Wait a minute.. Did I mention that she's annoying and cannot be serious? Semua benda dia nak ketawa. Bila I tengah marah-marah dia, dia boleh pulak ketawa. Ugh.. hate it.

iii)

Q: Kalau lah terjumpa duit tengah jalan, apa yang korang akan buat?
A: Memberi respon macam manusia lain, ambik. Rezeki tuhan bagi. Padanla muka owner duit tu tak reti letak duit betul-betul dalam wallet.

iv)

Q: Suka baju loose ke fit? Kenapa?
A: Loose dan fit. Pakai baju loose bila dirumah, pakai baju fit hanya untuk menaikkan tahap confidence bila diluar. Tetapi, I jarang keluar rumah. I mengaku, I anti-social. Friend circle, zero. So, Both la.

v)

Q: Apa pendapat korang terhadap orang yang selalu bercakap?
A: Tiada masalah. KALAU, apa yang dia cakap tu ada isi dan tidak kosong.

vi)

Q: Siapakah role model anda? 
A: Michelle Phan. Taknak tanya kenapa? Takpe, I akan jelaskan kenapa. Well, I chose her because of her background. Masa kecik, dia susah. Macam another asian kat America, dia selalu kena buli. Family dia pun bukannya happy sangat. Mak dia pun bukannya support apa yang dia suka. Tapi, dia tak putus asa. And now, dia jutawan.

vii)

Q: Antara kerja pejabat dengan kerja luar, korang prefer yang mana?
A: Rumah.

viii)

Q: Sukakah anda apabila lelaki bermisai, berkumis, berjanggut, berjambang? Nyatakan sebab.
A: Suka yang berjambang. Tapi bukan jambang yang lebat. Sikit-sikit sudahlah. Macam Zayn Malik. Okay Zayn Malik terlalu famous. Plus, I tak suka dia. Macam my friend, Megat. Sebab: dorang nampak mature dan dewasa. Serta handsome dan tampan. I suka, I suka. Tapi Megat tu I anggap as a friend only la muehehe.

ix)

Q: Ceritakan peristiwa yang susah nak dilupakan di sekolah.
A: Pergi sini: http://screwedying.blogspot.com/2012/11/tak-suka-sekolah-sebab.html

x)

Q: Konsep apa yang korang suka? Fairytale, arabic, 60-an ke apa?
A: Victorian Gothic. Bukan style budak-budak gothic eh. Victorian Gothic macam dalam cerita The Addams Family and American Horror Story.

xi)

Q: Suka tengok berita tak?
A: Tak. Jarang tengok TV. Tengok TV bila ada cerita hantu je. Orang kata apa yang dishow dalam TV tu semuanya taik. Mula-mula tak percaya jugak. Tapi dah ada sorang yang membuktikan statement itu betul.


Selected blogger:

1) Fajwa
2) Nabilah
3) Rain Berry

Aku pilih 3 je sebab alam maya aku, aku buat macam dunia realiti aku. Aku tak banyak sangat kawan. Yang those kena pilih pun belum kenal dengan betul lagi.


Questions:

1) Apa yang terlintas difikiran anda bila dengar perkataan racist?
2) Malaysia or oversea? Your reasons?
3) Perasaan anda bila pendapat anda ditolak mentah-mentah?

That's it. Aku pilih 3 orang, soalan pun aku bagi 3. What law? Law are made to be broken (tengah merebel). Kalau dorang perasan or layan aku, terjawab la kut soalan aku diatas tu. Kalau tak, tamat lah riwayat liebster award kat blog aku ni. Muehehe. Semoga hari anda indah!

6 comments:

  1. suka baca yg pasai adik beradik tu... masing2 ada sikap tersendiri.. your sister is really nice. (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. Masing-masing ada sikap yang tersendiri tu lah yang complex kadang. Anyway, thanks. I'm sure yours too:)

      Delete
  2. Saya pun suka Michelle Phan :D

    ReplyDelete

Ruangan ini akan menunjukkan samaada awak bijak, atau sebaliknya.